מונחים מעולם הלידים לביטוח
מרגישים קצת מבולבלים בין כל המונחים המקצועיים בעולם הלידים ובעולם הפרסום הדיגיטלי?
אל דאגה, בשביל זה הכנו לכם באהבה את המדריך שיעשה לכם סדר, מבטיחים שתצאו מכאן נינוחים יותר :)
יצירת לידים
שיטה לקידום העסק והגדלת ההכנסות ממכירות על ידי איסוף פרטי לקוחות פוטנציאליים.
ROI- Return On Invesment החזר השקעה
ROI הוא שיטת חישוב שמטרתה לעזור לי להבין כדאיות כלכלית. כמה אני מכניס לעומת ההשקעה שלי. באמצעותו ניתן למדוד התקדמות אל עבר יעדים עסקיים, ולקבל תמונת מצב על העסק. לדוגמא: כמה השקעתי בלידים החודש, וכמה הכנסתי מאותם הלידים החודש.
CPC- Cost Per Click
עלות להקלקה על מודעה. מודל הפרסום הדיגיטלי הנפוץ ביותר, בו המפרסם משלם אך ורק על הקלקה של גולש על המודעה שלו. כלומר, רק חשיפות של המודעה לא יחייבו את המפרסם בתשלום. דוגמא לפלטפורמה שניתן לפרסם בה במודל זה: Google Adwords
CPL- Cost Per Lead
מודל שתפס תאוצה ופופולאריות בשנים האחרונות, במודל זה- החברה משלמת לספק הלידים עבור פניות רלוונטיות. הסיכון שבפרסום עובר מהחברה אל ספק הלידים, והחברה זוכה לשלם לספק הלידים רק על פניות רלוונטיות של לקוחות פוטנציאליים.
מדיה
מילה שמשמעותה מקום בו ניתן לרכוש שטח פרסום. דוגמאות למדיה עשויות להיות: אתר אינטרנט, שלט פרסום, פרסומות בעיתון ובטלוויזיה ועוד.
SEO- Search Engine Optimization
הפעולות שניתן לעשות על מנת להביא לקידום אורגני של אתר אינטרנט במנועי החיפוש.
המרה Convestion
הפעולה הרצויה שהגדרנו בתחילת הקמפיין. לדוגמא אם הגדרנו ליד כהמרה, אז כל ליד נחשב להמרה אחת.
קמפיין לידים
קמפיין שמטרתו איסוף לידים. ישנן שיטות רבות לבצע קמפיין לידים: פרסום בגוגל (נחשב לאיכותי), פרסום בפייסבוק, פרסום בכתבות רלוונטיות וכדומה.
Traffic טראפיק
תנועת גולשים באתר שלנו.
דף נחיתה
דף אינטרנט שנותן למשתמש ערך, ומטרתו להביא להמרה. (לדוגמא הכנסת הפרטים בטופס)
אתר אינטרנט רספונסיבי-
אתר שמתאים את עצמו בהתאם למכשיר של הגולש. מטרתו של עיצוב רספונסיבי הוא לשמור על חווית משתמש גבוהה באתר, תוך כדי התאמת האתר לגודל המכשיר של המשתמש.
יחס המרה Conversion Rate
מטרתו למדוד את יחס הגולשים שמבצעים המרה, מתוך סך הגולשים באתר. לדוגמא אם מתוך 100 גולשים, 3 גולשים ביצעו המרה- יחס ההמרה של האתר יהיה 3%. שאיפתו של בעל האתר היא,כמובן, שיחס ההמרה יהיה כמה שיותר גבוה.
Targeting טרגוט
מגדיר את קהל המטרה של הקמפיין. לדוגמא אם נפרסם שמלות כלה- אז הטירגוט עשוי להיות נשים בנות 20-30, שנמצאות במערכת יחסים מעל שנה.
Avatar
דמות דמיונית של הלקוח הפוטנציאלי האידיאלי עבור העסק. נכנס לראש של הלקוח ונבין מי הלקוח, מה מניע אותו, למה הוא צריך אותנו וכך נבין איך אנחנו יכולים להגדיל את הערך שאנו נותנים ללקוחות.
מערכות דיוור
מערכות שמאפשרות שליחת מיילים למספר גבוה של לקוחות. (ניוזלטרים וכדומה)
CTR- Click Through Rate
מדד שמאפשר לנו לדעת כמה מבין האנשים שנחשפו למודעה שלנו, לחצו עליה בפועל.
מדד זה הוא כלי מצויין להעריך את הצלחת הקמפיין וכמובן שתמיד נרצה שהוא יהיה,כמובן, כמה שיותר גבוה.
User Acquisition- תהליך רכישה
התהליך שאנו מובילים את המשתמש, משלב הבנת הצורך עד לשלב הרכישה.
Growth Hacking
שיטת שיווק דיגיטלי חדשנית המבוססת על שימוש בתקציב נמוך יחסית. שימוש ברשתות חברתיות, שיווק תוכן וכדומה.
Bounce Rate- אחוז נטישה
אחוז הגולשים שיצא מהדף הראשון של האתר שלנו, ולא המשיך לדפים נוספים.